Nieodwołalnie zbliża się czas wymiany opon na zimowe. W Sulejówku pomoże nam w tym klika warsztatów. Ceny zaczynają się od 50 zł i zależą od wielkości kół. Ale dla właścicieli samochodów liczy się nie tylko cena, ale również czas, a warto wiedzieć, że kolejki w warsztatach są już coraz dłuższe, czasem nawet 2, 3 tygodniowe. Dlatego lepiej tym nieuchronnym zadaniem zając się już teraz i niezbyt nerwowo rozejrzeć się w ofertach.
Szybki rzut oka na stołeczne oferty promocyjne (np. Grupon) pozakazuje, że w Warszawie można wymienić opony również od 50 zł wzwyż, a koła od 30 zł. W cenie zazwyczaj wliczone jest wyważanie. Za dopłatą (od. 30 do 100 zł) warsztaty chętnie nasze opony przechowają, wszak będzie to dla nich rękojmia kolejnego zarobku wiosną. Ale warto dokładnie się z „servisem” dogadać, bo czasem okazuje się, że atrakcyjna cenowo oferta dotyczy np. tylko felg stalowych, a za aluminium trzeba już dopłacać.
Przykład z nie-najtańszego warszawskiego cennika:
• wymiana kół z wyważeniem bez zdejmowania opon – 60 zł
• felgi stalowe samochody osobowe – wymiana opon z wyważaniem – 80 zł
• felgi ALU samochody osobowe do 17 cali – wymiana opon z wyważaniem – 100 zł
• opony typu Runflat do 17 cali – wymiana opon z wyważaniem – 160 zł
• opony typu Runflat powyżej 17 cali – wymiana opon z wyważaniem – 200 zł
Dla dopiero kupujących „zimówki” najwygodniejszą i najtańszą opcją będzie zakup powiązany z wymianą. Niektórzy sprzedawcy opon (łatwo ich znaleźć w Internecie), zawierają umowę z wieloma serwisami, do których towar dostarczają.
Tam opony czekają na nasz samochód, który na miejscu dostaje od razu „nowe kapcie”. Poprzez stronę internetową lub przez telefon, można uzgodnić najbliższy nam serwis, z którym dostarczyciel opon współpracuje oraz termin wymiany. Czas oczekiwania jest krótszy niż w innych warsztatach. Dostawa opon do warsztatu zazwyczaj jest gratis, czyli kupujący nie ponosi dodatkowych kosztów przesyłki.
Wikało