Próby wytrzymałościowo naprężeniowe zostały przeprowadzone wczoraj w pociągu lini R8 jadącym w kierunku Góry Kalwarii. Mieszkańcy Sulejówka nieświadomi przeprowadzanej próby weszli do pociągu na stacji PKP Sulejówek Miłosna o 7:30.
Od samego poczatku pażerowie zauważyli że w pociągu panuje już znaczny tłok więc wiedzieli że podróż nie będzie należała do tych przyjemnych.
Pociąg ruszył, klimatyzacja jako tako działała ale główne próby wytrzymałościowe naprężeniowo miały odbyć się dopiero na kolejnych stacjach.
Główny test wytrzymałości przypadł na stację Warszawa Wesoła oraz Warszawa Rembertów.
Na tych stacjach próby wytrzymałościowe przekraczały już swoje granice. Temperatura w pociągu była bliska 30 stopni a zagęszczenie na 0,5 m2 osiągnęło 5 osób dorosłych plus kierownica od roweru z kołami 28 cali.
Czy to najlepszy wynik w historii Kolei Mazowieckich? Trudno powiedzieć. Według kilku pasażerów kiedyś ten wynik był jeszcze „lepszy” O ile lepszy już baliśmy się zapytać.
Na stacji Warszawa Remebertów około 150 pasażerów nie zdecydowało się brać udziału w prowadzonych próbach mimo nawoływań z wnetrza pociągu, że pod sufitem jest jeszcze trochę miejsca.
Reasumując test wypadł zaskakująco dobrze. Pomimo maksymalnych obciążeń oraz panującego ścisku i wysokiej temperatury żaden z pasażerów nie zmarł. Ku zaskoczeniu wszystkich nie zgłoszono również żadnych omdleń.
Co ciekawe pociąg pomimo dużych naprężeń wynikających z liczby przewożonych pasażerów działał bezawaryjnie. To tym bardziej zaskakuje bo częściej psują się mniej zapełnione pociągi.
Z tego co wiemy przeprowadzonymi badaniami wstępnie zainteresowany jest ZUS który chce je wykorzystać jako argument do wydłużenia wieku emerytalnego.
Autor: ironia